Porovnání zájezdů

Na skok v Londýně

Už tři roky pracuje má kamarádka v Anglii, a to přímo v Londýně. Mezi vánočními svátky jsem využila příležitost a jela se za ní podívat. Jela jsem společně s dvěmi kamarádkami a bylo to bezvadné, super odreágování na mateřské dovolené. Letenku jsem si koupila cca měsíc před odletem u Ryanair. Asi už je to delší dobu, ale protože jsem na stránkách dlouho nebyla, nevěděla jsem, že check-in jde udělat až 4 dny před odletem. Když chcete dříve, musíte si zaplatit... Na cestu tam je to v pohodě, ale u zpátečních letů je to horší, když někam jedete třeba na 5 a více dní, musíte shánět místo, kde Vám letenku vytisknou. Samozřejmě většinou dnes už stačí jen letenka v mobilu, ale přiznejme si, není lepší ji držet fyzicky v ruce? Cestovat do Londýna můžete i na občanský průkaz (ID), ale pas je pas. Do Londýna jsem letěla v termínu od 27.12. do 30.12., bylo to sice jen na chvilku, ale pro mě skvělé 4 dny s kámoškama.

1. den: cesta z města do velkoměsta

Letěly jsme z Mošnova v 17:00 hodin. Vzhledem k tomu, že jsem letěla po dlouhé době, vyjely jsme již dvě hodiny předem, ale určitě stačí i méně. Vše proběhlo v pohodě, než jsme tedy nastoupily do letadla. Moje angličtina už není žádná sláva, protože ji vůbec nepoužívám, každopádně slovu "damage" jsem rozuměla. Takže bla bla, letadlo je poškozené, nikam se nepoletí, chvilku na to hlásí, že za 5 minut odletíme a hned potom, že si máme vystoupit z letadla. A co teď? To jako nikam nepoletíme? Už jsem se fakt bála a nevím, zda víc, že bych měla letět s poškozeným letadlem nebo protože nikam neodletím. Sotva jsme došli do odletové haly, mohli jsme se vrátit zpět na palubu. Letuška mi jen na můj dotaz, co se stalo odpověděla, že je vše v pořádku, že už je "to" vyřešené. Tak tedy letíme. V 19:00 místního času jsme s holkama byly v Londýně. Do centra jsme jely autobusem společnosti National Express, lístky koupíte přímo v letištní hale. Domluvit se není těžké a paní vám na jízdenku napíše, odkud přesně autobus jede. Cesta na Vicotria station trvala cca hodinu a půl.

jízdenky National Express do centra Londýna    nástupiště autobusů National Express
jízdenky do centra Londýna - busy National Express   nástupiště autobusů přímo před letištní halou

2. den: asi 20 km v nohách

Na druhý den jsme si s holkama naplánovaly návštěvu památek. Přestože jsem v Londýně byla už před třemi lety, moc jsem se těšila, Londýn je skvělý, krásný, jiný... Pro cestování po Londýně je dobré vyřídit si tzv. Oyster card, která se používá při vstupu do metra i autobusů. Karta stojí 5 liber, ale jedná se o vratnou zálohu. Poté se karta dobíjí. My si každý den dobily kartu na zónu 1,2,3, které jezdí v centru města. Mapu metra najdete ZDE. Cena jízdného na tyto zóny byla 7,60 liber, což mi nepřišlo hodně, když opravdu můžete cestovat celý den.

Jízdenky koupeny a tak se můžeme vrhnout na památky. :-) Vzhledem k tomu, že bylo období mezi svátky, všude bylo strašně moc lidí, ale to nás neodradilo. Plné sil jsme se vynořily před Westminsterským palácem, sídlem britského parlamentu. Do 16. století byl však oficiálním sídlem britských panovníků. Dominantou Westminsterského paláce je Big Ben, obecně se tento název používá pro celou věž, ale ve skutečnosti se jedná jen o jeden ze zvonů umístěných v Elizabeth Tower. Naproti paláci stojí Westminster Abbey, krásná gotická stavba, která je do dnešní doby tradičním místem pro svatby i korunovace bristkých panovníků. Ženil se tu i William s Kate. ;-) Když přejdete přes most (Westminster Bridge), doporučuji zahnout doprava a udělat si odtamtud pár fotek, je zde krásný výhled na celý Westminster Palace. Když se vydáte na mostě vlevo, ocitnete se pod London Eye, cena je okolo 25 liber. My jsme na "oko" nešly, protože tam byla šílená fronta, ale výhled bysme měly krásný, počasí nám přálo. Na trzích jsme si daly svařák na posilnění za 4,50 £ (hlavně nepřepočítávat) a vydaly se podél Temže směrem k Tower Bridge. Než jsme vešly na most, vyjely jsme do 32. patra nejvyšší budovy v Londýně, The Shard. Výtah tam byl asi za 3 vteřiny a já si připadala jako na centrifuze. Výhled byl skvělý, místo "oka" byl "střep" a zadarmo. :-) Na mostu nás málem umačkali, těch lidí co tam bylo...neuvěřitelné. Už jsme toho začaly mít dost. Rychle jsme prošly Covent Garden a fičely hledat klasický anglický pub, abychom si daly "Fish and chips" a pořádného nadmíráka.

London Eye    Big Ben
London Eye   Big Ben and Big Friends :)

Brzy budu pokračovat... ;-)